meLepak.

assalamualaikum wbt.

hari ni aku nak story bende serius sikit.

salah ke aku, seorang perempuan bertudung, melepak di mapley bersame geng, pagi-pagi bute?

pada aku...tak. Aku cakap ni bukan pasal nak menegakkan benang yg basah or what so ever, tapi aku cakap dari segi logik. Semua orang yg masih, pernah study depa mesti tau yg mase study ni la mase kite kuat melahap makan. Ini pasal bile kau orang pakai otak lebih, kite cepat lapar *aku rase ye tapi tatau la hangpa semua*. Aku standard study study la sangat kan kau ni malam-malam..Jadi bila da tensi nak muntah ijau penat ngadap pe yg aku study tu, aku kompem lapar. And opkos la time tu da ala-ala midnite movie punye time kan. Kedai makan goreng-goreng mostly da tutup kan. Ce kabor ke aku mane je mapley yg tak 24/7 ni. Jadi, ke situ la aku selalu bertenggek melepak sambil melahap mengisi perut sambil bergosip gitew. 


Aku pernah la terbace status orang kat laman sosial *pesbuk ler mostly* ngan blog-blog yg orang dok sebok perkata pakai tudung tapi lepak malam pepagi bute kat mapley etc. Dan banyak la komen-komen yg lebih negatif dari yg pikir positif. Aku nak marah pun, entah la. Cuma lagi sekali aku nak kate, aku bukan nak menangkan diri sendiri. Tapi, cube lu orang pikir positif sikit. Aku malas nak story lebih, aku pun jahil lagi bab hukum sunnah hadith semua ni. Bak kate Nabil, lu pikir la sendiri.

Lagi satu bende yg agak bagi aku panas tang "yang bertudung tu belum tentu baik, dan yg tak bertudung tu tak semestinye jahat". Tapi, tu another story to be gossiping about ohkayyy.

OK lah, enough with this seriousness. Aku pun nak pi sambung siapkan laundry, dah la mesin basuh tu tengah buat gila dok ulang-ulang masuk air basuh bajunye tak siap-siap jugak. Tataa for now...

muke aku tengah menjoyah sambil kembang-kembang lobang idung tu ha..

No comments:

Post a Comment