pengidaman...err,sukses?

assalamualaikum wbt.

ni minggu sudah punye cerita. Tapi pasal broadband aku tetibe nak jadi bangang kan, ni la baru aku dapat nak story ke sini.

aku rajin stalk bace blog ahkak fillanieSekali tu die ade cite pasal mee ketam kat area Unisel. Aku kan bangsa kuat melantak suke makan, jadi gigih la aku ajak mak adik aku pergi cari kedai tu. Lagipon memang peberet diorang pun ketam metam ni. 

kami terus jumpe kedai tu even ni first time kot carik. Kecik cinonet je kedai die, meja bangku pun same cinonet gak. Mase sampai tu kami kena tunggu jugak la pasal penuh orang kot. Tapi, penungguan kami agak berbaloi la, sedap jugak la mee kuah die. Malam tu ketam die je cinonet pasal kami salah order *padan muke lain kali bace menu betul-betul*




menu

adik aku makan ketam masak sup dgn nasi putih

mak aku makan mee kuah udang galah *malas nak berlemuih makan ketam*

O..aku allergic teruk kat ketam, jadi aku pilih la menu yang paling tak ketam malam tu. Chicken Olio Mee, worst-choice-ever. Aku rase die dok fokus ke ketam-ketaman sangat sampai menu lain terabai.

mee olio ntah pape

ok, enough with ketam-and-me-allergic-ness. Minggu ni aku seret pulak geng aku pi terai Bawal Power kat area Kota Damansara. Lame da aku leleh tengok kat blog orang pasal kedai ni, lagipon teringat nostalgia *bajet aku lahir tahun 50-an la kan* mase aku study kat UiTM Penang dulu. Kat area food-stall kat Perda tu ade jual lauk bawal goreng ni. Memang mabeles lah i tell you.


tak nampak bawal goreng atas pinggan tu, pi google sendrik gambar die

set keli

balai kat tingkat 2

Bawal Power ni ade kat area foodcourt Tanjung Village ke hape name die ntah. Yang penting ade Tanjung la kat pangkal name tempat tu, dekat dgn Balai Polis Kota Damansara.


makan sini die ikut set.  
Set Bawal - rm10
          nasi putih + bawal goreng + ulam-ulaman + kuah kari + kicap bawang + sambal belacan
Set Keli - rm7
          **same macam set bawal, tapi tukar ikan je**


ade jugak set-set lain, aku tak ingat dah. Ayam pun ade rasenye. Lapar lak tengok gambar-gambar nih. Ok, sampai disini sahaje ye tuan puan. Later kite pergi melantak mencube makanan yg best-best lagi. Tataa...

2 comments: