huJan mengiRingiKu...

tajuk nak feeLing je kan *sengaL*

assalamualaikum~~~

pLan punye baik la.
dari raye haJi tu hari.
nak berkonvoi 3 kereta.
nak pi haJi mandi.
mandi mane....?
kat Pangsun nun...tau??
tatau, sudah. pi googLe sendrik.
3 4 hari sebeLum cuaca memang indah. 
dedaunan pepohon melambai indah *eh??*

namun...

pada hari kejadian.
pagi 12112011 tu alarm menjerit-jerit di sebelah pale hotak telinga.
tapi bukan alarm yg dicapai dek tangan.
seLimut yg tebal ditarik laju-laju.
ditambah dgn bunyi rintik hujan diluar.
memang lazat berkrim sambung tido sambil berbungkus bak popia.
chop2...

aku: EH? HUJAN??????

jap..jap...
sambung tido 5minit lagik.
*selepas 15minit*

aku: EH? HUJAN LEBAT??? 
aku: CAMNE NAK PEGI MANDI SUNGAI NIH????

sambung lagi tido 5minit.

mama: YANEE!!! PUKUL BERAPE DAH NI!! BANGUN SIAP-SIAP NAK PEGI NIH!!!!!!!

suara MaMa bak guruh membelah langit *ini serius der*
aku terus melompat tarik tuala laju-laju pi masuk bilik air.
*selesai ape yg patut. takkan sume nak story kot*
aku pegi ke dapor.
MaMa da siap packing semua.
tinggal mentekedarah sarapan je.
nasi himpit kuah kacang daging masak hitam da ready untuk santapan.
makan sambil tunggu dian anak beranak sampai.
depa mai...
angkat barang masuk keta.
siap...vroom!!

sampai Bangi.
nak konvoi dgn makMimi se-family.
pakYan kate nak join kensel last minit lak.
2 kereta meredah hujan menuju Bt.9 Cheras.

dian: eh, hujan ni camne nak mandi? air cantik ke karang??
aku: alaa...manatau keliling ujan, tapi area kite nak mandi kang rilek je kering *muke kompiden jawap*
dian: aah kan *meng'iye'kn cakap aku, LoL*

sampainye didestinasi...
keta banyak tersusun dibahu jalan.
kami laju-laju park keta.
masing-masing gigih angkat barang/makanan.
bayar parking+pondok=rm22 *sial mahal*
seberang sungai lalu titi gantung.
aku sempat lompat-lompat.
mama sempat sumpah seranah *ampun mak*
sampai pondok pilihan...
setting barang elok-elok.
kite makan dulu~~~  *eh??*

makMimi: nak makan lauk ape ngn nasi lemak ni??

aku rambang perut mate.
sambal tumis kentang
sambal tumis biase
sambal tumis kering ikan bilis petai
tumis kacang panjang
telur mate kobau
telur dadar
kacang goreng
ikan bilis goreng
keropok goreng
*aik, bukan tadi dah sarap nasi himpit bagai ke??*
diet ke laut lagi hari ini.

setel makan reramai.
air sungai memanggil-manggil.
tapi greimis lagi...
*lantak kau la labu*

slow-slow masuk dalam air.
weehuuuu!!!!
*brrr...sejukkkkk*



ps: aktiviti makan seperti dalam gamba berlangsung 2 3round gak la *ngeh ngeh ngeh*

No comments:

Post a Comment